2030 E-Ticaret Denizcilik ve Nakliye Sektörü Türkiye’de Dijital Dönüşümle Birlikte Nasıl Gelişir?

kargo-teslimat-hoopgo

Günümüzde e-ticaret sektörünün en büyük sorunu teslimat sorunudur. Sektördeki kargo firmaları dijital dönüşümlerini tamamlamamış ve ulaşım geleneksel yöntemlerle yapılmaktadır. Geleneksel yöntemlerle yapılan taşımalar da sektördeki kaliteyi düşürmekte ve müşteri tarafında büyük şikayetlere neden olmaktadır. Teslimat yapan e-ticaret firması için de müşteri memnuniyetsizliği var ve bu da e-ticaret firmaları için bumerang etkisi yaratıyor. Kargo şirketleri, kapasite artışı nedeniyle e-ticaret sitelerinin teslimatlarını reddetmekte ve bu nedenle sektörde ciddi sorunlar ve şikayetler ortaya çıkmaktadır.

Teslim gecikmeleri nedeniyle müşteriye satış yapan e-ticaret şirketi; Müşterilerin gözünde değersiz hale gelir ve bu teslimat sorunları devam ettiğinde müşteri şikayetleri katlanarak artar. Mevcut e-ticaret sitesi ile artan müşteri şikayetleri ve müşteri memnuniyetsizliği de kartopu etkisi yaratıyor. Kartopu etkisi, artan ve artan şikayetler nedeniyle arama motorlarında e-ticaret sitesinin adı çıkıyor ve alışveriş yapacak olan tüketici ilgili firmayı aradığında tüm bu şikayetleri görüyor ve o siteden alışveriş yapmak istemiyor.< /p>

Yukarıdaki örnekte e-ticaret sitesinin iş modelinde ve sattığı üründe herhangi bir sorun olmamasına rağmen firma kargo ve nakliyede sorun yaşayabilir. E-ticaret firması kendi lojistik ağını kuramadığı için doğal olarak bu modeli takip eden tüm e-ticaret firmaları zarar görmekte ve kapatılmaktadır. N11, Hepsiburada, Amazon.com.tr, Trendyol ve PTT AVM gibi pazaryerlerinde satış yapan tüm e-ticaret firmalarının karşılaştığı en büyük sorun kargo firmalarının ürünlerini zamanında teslim edememeleri veya ürünlerin zarar görmüş olmasıdır. Teslimat süreçlerindeki gecikmeler, paket hasarları ve kalitesizlik e-ticaret firmalarına büyük zararlar vermektedir. Ayrıca kargo firmaları kapasitelerini aşarak e-ticaret firmalarının siparişlerini taşıyamamakta; veya paketleri kabul etmiyor. Teknoloji ve yapay zeka gibi dijitalleşme de sektörde henüz kullanılmıyor.

Yukarıda bahsettiğimiz pazaryerleri günde milyonlarca ürün gönderiyor ve bu ürünlerin teslimatında geleneksel kargo yöntemleriyle uğraşmak gerçekten imkansız ve bu kargo modelinin değişmesi gerekiyor. E-ticaret sektörü için yeni bir kargo ve teslimat modelinin oluşturulması gerekiyor ve girişimlerin önemi bu noktada ortaya çıkıyor. Denizcilik şirketlerinin geleneksel iş modelleri bugün çalışmıyor ve bu iş modelinin değişmesi veya sektörlere göre ayrılması gerekiyor.

Geleneksel kargo iş modelinde kargo firması, kendisine teslim edilen her türlü paket ve ürünü teslim alarak adrese göre illere ve ardından o illerdeki şubelere teslim eder. Kargo şirketlerinin CRM ve ERP gibi yazılımları var; Ancak bu yazılımlar yapay zeka teknolojisi ile çalışmamakta ve çoğunlukla insan gücünün kontrolündedir. İnsan gücüne dayalı ulaşımın da bazı sorunları var. Sektöre veya e-ticaret firmasına ait kargo sistemi olmadığı için yeni macbook bilgisayarınızın yanında 20 yıllık bir masa taşınabilir.

Böylece eski ve yeni ürünleri istifler halinde taşımak ürünlerin kırılmasına neden olur; veya hasara neden olur. Kargo araçlarında koliler genellikle üst üste istiflenir, yani İstanbul’dan Ankara’ya bir ürün taşındığını düşünün. Bu paketlerin zarar görmesi neredeyse imkansız ve bu nedenle sektörde büyük bir sorun var. Bu sorun e-ticaret sektörüne zarar veriyor ve aynı zamanda sektördeki tüm şirketler zarar görüyor ve imajları zedeleniyor.

Bu durumun müşteri için kötü sonuçları olur. Müşteriler, kötü kargo teslimatları nedeniyle e-ticaret kanallarından satın alma konusunda şüphelidir. Aslında buradaki en önemli sorun, teslimat problemlerinin çözülmesi ve akıllı uygulama ile teslimat yapan girişimlerin ortaya çıkmasıdır. Bu girişimler sadece anlaşmalı e-ticaret firması ile çalışmalı, kargo gibi tüm eski ve yeni ürünleri taşımamalıdır. Örneğin müşterilerin akıllı bir uygulama üzerinden siparişlerini takip etmesi ve hatta müşterinin istediği şekilde sipariş vermesi gerekiyor.

Önümüzdeki 10 yıl ve 2030’a kadar sektördeki kargo şirketlerinin çökebileceği ve akıllı teknolojiler, otonom araçlar ve yapay zeka ile veri analizi yaparak teslim edecek şirketler yerine yeni girişimlerin ortaya çıkacağı aşikar. Otonom araçlarla teslimat denemeleri başladı Amerika. Bazı şirketler yerel olarak gerçek teslimatlara bile başladı. Amazon.com, depolarındaki siparişleri robotlarla teslim ediyor ve otonom araçlar, robotlarla ilgili teslimat süreçlerini iyileştiriyor ve kendi kargo altyapısını geliştirmeye çalışıyor.

Kargo şirketlerinin veya teslimat yapacak şirketlerin teslimat tarafında sadece dijital bir devrim değil; iş modellerinin de dijitalleştirilmesi gerekiyor. Verimaker olarak gelecekte kargo şirketlerinin olmayacağına inanıyor, tüm kargo şirketlerinin dağılacağına ve teknolojiyi iyi kullanacak ve bunun yerine kişiye özel teslimat yapacak girişimlerin ortaya çıkacağına inanıyoruz. Bu noktada örnek olarak bir inisiyatif vermek istiyoruz. HoopGo Akıllı Teslimat & amper; Ödeme girişimi, akıllı uygulama üzerinden kişiselleştirilmiş bir teslimat planlayarak teslimat yapmayı planlıyor ve herhangi bir e-ticaret şirketinden satın aldığınız ürünler size zarar vermeden teslim edilecek.

Yukarıda verdiğimiz HoopGo gibi uygulama ve girişimlerin sayısı gelecekte artacak ve firmalarla anlaşmalar yapılarak; özel ulaşım yapacaklar. Bu gelişme, e-ticaret sektörünün gelişmesine yol açacaktır. E-ticaret sektörünün gelişmesi, geleneksel perakende sektörünün de dijitale geçmesine ve dijitalle bütünleşmesine neden olacaktır. Gelecekte önem kazanacak iş modeli, hem omni-channel ile e-ticaret kanallarından satışlar hem de dijitalleşme; mağazadan satış ve teslimat gibi seçeneklerin yanı sıra. Dijitalleşme, perakende ve e-ticaret sektörünün tamamını değiştirecek ve dijitalleşmeyle birlikte teslimat ve kargo iş modelleri tamamen değişecek.

Resimli Kimlik Bilgisi: Uber Verimaker tarafından desteklenmektedir ..

bir yorum bırakın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.