SEO Arama Motoru Optimizasyonu kavramı, web sitenizi arama motoru sonuç sayfalarında daha üst sıralarda yer alacak şekilde optimize etme, böylece web sitenizin aldığı organik (veya ücretsiz) trafik miktarını artırma sürecidir. SEO’dan yararlanan kanallar arasında web siteleri, bloglar ve infografikler bulunur.
Web sitenize nitelikli trafik oluşturmak için SEO’ya yaklaşmanın birkaç yolu vardır. Bunlar şunları içerir: Sayfa İçi SEO: Bu tür SEO, bir web sitesine bakarken “sayfada” bulunan tüm içeriğe odaklanır. Anahtar kelimeleri arama hacmi ve amacı (veya anlamı) için arayarak, okuyucuların sorularına cevap verebilir ve bu sorular tarafından oluşturulan arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) daha üst sıralarda yer alabilirsiniz.
..Grow Your Business With Growth Oriented Digital Marketing, Progress!
Teknik veya Sayfa Dışı SEO: Bu tür SEO, web sitenizi optimize etmeye çalışırken “sayfa dışı” gerçekleşen tüm etkinliklere odaklanır. “Kendi web sitemde olmayan hangi aktivite sıralamamı etkileyebilir?” Sorabilirsin. Cevap, geri bağlantılar olarak da bilinen gelen bağlantılardır. Size bağlantı veren yayıncıların sayısı ve bu yayıncıların göreli “yetkisi”, önemsediğiniz anahtar kelimeler için sıralamanızı etkiler. Diğer yayıncılarla ağ kurarak, bu web sitelerinde misafir gönderileri yazarak (ve web sitenize geri bağlantı vererek) ve dışarıdan dikkat çekerek, web sitenizi tüm doğru SERP’lerde yukarı taşımak için ihtiyaç duyduğunuz geri bağlantıları kazanabilirsiniz. Teknik SEO: Bu SEO türü, web sitenizin arka ucuna ve sayfalarınızın nasıl kodlandığına odaklanır. Görüntü sıkıştırma, yapılandırılmış veriler ve CSS dosya optimizasyonu, web sitenizin yükleme hızını artırabilen teknik SEO biçimleridir – Google gibi arama motorlarının gözünde önemli bir sıralama faktörü.